.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گزيده سرمقاله‌ روزنامه‌هاي صبح امروز


جام جم
«دفاعي كه همچنان مقدس است» عنوان سرمقاله روزنامه جام جم به قلم مهدي فضائلي است كه در آن مي خوانيد:
هنوز انقلابمان بيست ماهه نشده بود، هنوز ارتش در دودلي بودن يا نبودن بود، هنوز سپاه پاسداران براي دفاع از انقلاب اسلامي مجهز و مستقر نشده بود، هنوز بسيج، بسيج نشده بود و هنوز غائله‌هاي رنگارنك در گوشه و كنار كشور بخصوص كردستان تمام نشده بود كه غرش هواپيماهاي دشمن بعثي در فضاي كشورمان پيچيد، انفجار گلوله‌هاي توپخانه سنگين او نقاط مختلف شهر‌هاي مرزي را ويران كرد و خانه‌ها، باغ‌ها، نخلستان‌ها و خيابان‌هاي شهر‌هاي جنوب و غرب كشور زير زنجير تانك‌هاي متجاوزان له شد.


رسالت
«آموزش و پرورش يک وزارتخانه نيست!» عنوان سرمقاله روزنامه رسالت به قلم محمود فرشيدي است كه در آن مي خوانيد:
مهر ماه فصل بازگشايي مدارس و حساس ترين زمان براي وزارت آموزش و پرورش است. چندان که با به پايان رسيدن نخستين روز سال تحصيلي، مديران مدارس از باب مطايبه مي گويند سال تحصيلي به پايان رسيد زيرا مي بايست تا قبل از آغاز مهر، تمامي برنامه‌ريزي‌ها و کلاس بندي دانش آموزان و تنظيم اوقات دبيران و آماده سازي فضاي مدرسه و تدارک تجهيزات، به سامان رسيده باشد.
مهرماه فصل بازگشايي مدارس و حساس ترين زمان براي وزارت آموزش و پرورش است. چندان که با به پايان رسيدن نخستين روز سال تحصيلي، مديران مدارس از باب مطايبه مي گويند سال تحصيلي به پايان رسيد زيرا مي بايست تا قبل از آغاز مهر، تمامي برنامه ريزي‌ها و کلاس بندي دانش آموزان و تنظيم اوقات دبيران و آماده سازي فضاي مدرسه و تدارک تجهيزات، به سامان رسيده باشد.


ابتكار
«توان موشکي ايران و سپرهاي بازدارنده» عنوان سرمقاله روزنامه ابتكار به قلم مينا علي اسلام است كه در آن مي‌خوانيد:
پس از ماه‌ها مذاکره بين مقامات روسيه و ايالات متحده امريکا درباره استقرار يا عدم استقرار سپر موشکي امريکا در خاک لهستان، بالاخره امريکا تصميم گرفت براي جلب رضايت روسيه در حمايت از تحريم‌ها عليه ايران، استقرار اين سپر موشکي را منتفي اعلام کند اما در عين حال به دنبال جايگزيني براي دفاع از همسايگان ايران در برابر آنچه که قدرت موشکي و توان نظامي ايران مي خواند مي گردد.


كيهان
«تاملي در داستان مظلوميت» عنوان يادداشت روز روزنامه كيهان به قلم مهدي محمدي است كه در آن مي‌خوانيد:
در روزها و هفته‌هاي بعد از انتخابات نداي مظلوميت فراوان بلند شده است. افراد زيادي از مردم عادي و سياسيون ادعا كرده اند در اين ميانه حقي از آنها ضايع شده يا ظلمي بر آنها رفته است. اين ادعاها كه خصوصاً در ميان مردم عادي بعضي از آنها به حق هم بود، از جانب نظام بر زمين نماند. ظلم اگر كوچك باشد بيم آن هست كه ناديده گرفته شود و اثر اين ناديده گرفتن را هم بر جريان كلي امور، كم محاسبه كنند. همينطور، مظلوم اگر دون پايه و بي كس و كار باشد اين احتمال قوت مي يابد كه صداي او به جايي نرسد و حقوقش پايمال شود. در اين مواقع، بر نظام اسلامي فرض است كه حامي قدرتمند مظلوم ترين و ضعيف ترين طبقات جامعه باشد و كنار آنها بايستد تا قدرتمندان و توانگران خود را مصون از تعرض و بازخواست تلقي نكنند و ظلم آسان نشود.


جمهوري اسلامي
«كراماً كاتبين» عنوان سرمقاله روزنامه جمهوري اسلامي است كه در آن مي‌خوانيد:
هنگامي كه آسمان شكافته شود و هنگامي كه ستارگان فرو ريزند و هنگامي كه آب درياها روان گردد و هنگامي كه قبرها زير و رو شوند در آن هنگام هر كس به هرچه انجام داده چه در گذشته و چه بعد از آن آگاه شود. اي انسان ! چه چيز باعث شده كه به خداي كريم خود مغرور شوي خدائي كه ترا آفريد و به صورت كامل بياراست و به اعتدال در آورد. با اينحال شما روز جزا را انكار مي كنيد درحالي كه نگهباناني مراقب شما هستند مراقباني كه مومنانه مي نويسند و به آنچه انجام مي دهيد آگاهند. نيكوكاران از نعمت بهشت برخوردار مي شوند و بدكاران در روز جزا گرفتار آتش دوزخ مي گردند و آنها را گريزي از عقوبت روز جزا نيست و تو چه ميداني از روز جزا و باز هم از روز جزا چه ميداني روزي كه از دست هيچكس براي ديگري كاري ساخته نيست و در آن روز همه چيز فقط در اختيار خداست.


سرمايه
«قدرت واقعي كجاست؟» عنوان سرمقاله روزنامه سرمايه به قلم محمود صدري است كه در آن مي‌خوانيد:
نطق‌هاي سالانه رهبران جهان در مجمع عمومي سازمان ملل، امروز آغاز مي‌شود.
شصت‌وچهارمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل به لحاظ محتواي مباحث، فرق چنداني با نشست‌هاي قبلي آن ندارد. در واقع هر سال رهبران جهان در ماه سپتامبر به نيويورك مي‌روند تا در همايشي جهاني، مواضع كشور خود را تبيين و تبليغ و در حاشيه اجلاس با رهبران چند كشور ديگر و احيانا دبيركل سازمان ملل، ملاقات كنند. موضوعاتي كه قرار است در اجلاس امسال مجمع عمومي مورد بحث رهبران جهان قرار گيرد، عبارتند از: صلح و امنيت بين‌المللي، رشد اقتصادي و توسعه پايدار، حقوق بشر، فجايع انساني و امدادرساني، حقوق و عدالت جهاني، خلع سلاح، مواد مخدر، جنايات سازمان يافته، آب و هوا و تروريسم جهاني.


مردم سالاري
«سيگنال‌هاي دوگانه در مواضع آمريکا براي مذاکرات هسته‌اي» عنوان سرمقاله روزنامه مردم سالاري به قلم فروزان آصف نخعي است كه در آن مي‌خوانيد:
مدتي است که از آمريکا سيگنال‌هاي متفاوتي در باره مواضع هسته اي ايران صادر مي شود. يک سيگنال بر اين مبنا قرار دارد که بنا بر تجربيات کودتاي 28 مرداد، واشنگتن سعي دارد مقابل حوزه تمدني ايران که خواست تکنولوژي هسته اي، يکي از خواست‌هاي تمدني آن به شمار مي رود نايستد. تعامل پيچيده ميان اين خواست درداخل ايران با ديگر خواست‌هاي تمدني باعث شده تا آمريکا کماکان به موضع قطعي دراين باره دست نيابد. با اين همه فرض بالا با گزارش يک گروه سياستگذاري دوحزبي در واشنگتن که حلقه اي قدرتمند محسوب مي شود در تضاد است. يکي از اعضاي اين گروه سناتور ليبرمن است. وي به همراه ديک چني در زمان بوش پسر طرفدار حمله نظامي به عراق و ادامه حضور آمريکا در اين کشور بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.